csütörtök

Koncertnapló - Álmok

Tehát, folytassuk ott, ahol abbahagytuk. Este kiraktam a bejegyzést, és indulni kellett volna az ágyba. A hangsúly a kellett volná-n van. Naná, hogy újra kellett telepítenem a MP3-am. Igen, utazáskor én még használom, hogy ne merüljön le a telefonom. A mai kor gyerekei már nem is tudják mi az. 
Utána pedig, a gépem nekiállt frissíteni. Imádom a technikát.

Azt gondoltam, hogy egész nap remegni fog a lábam, kezem, és végig görcsölni fog a hasam, miközben közel nyolcvan litert izzadok, de nem.
Mikor reggel kinyitottam a szemem, elfogott egy furcsa nyugodtság. Már nem izgultam, és a fejemben sem cikázott ezernyi gondolat. Nem is igazán törtem magam azon, hogy elképzeljem mi is lesz, csak felöltöztem, fogat mostam, és beültem a kocsiba. Ennyi.

A furcsa nyugodtságom engem lepett meg a legjobban, de a hasgörcs azért néha mégiscsak vissza-vissza kacsintgatott. A kis gonosz. 

Prága, a beatles-város

Az út Bécs mellett, Brno-n keresztül hat óra volt, és egy órára értük el Prágát. Hogy mit tudtam eddig erről a városról? Csupán annyit, hogy a barátnőm mindennél jobban dicsérte. Azt kell mondanom, teljesen igaza volt. Ez a cseh főváros egyszerűen fantasztikus. Olyan egyedi hangulat lengi be az összes utcát, egészen az üvegházakkal teli iparnegyedtől a Vencel-térig, hogy azt nagyon nehéz is megfogalmazni. (Szinte) az összes épület gyönyörű, és el lehet álldogálni előtte fél órát, a műemlékekről nem is beszélve. 

A Charles Bridge pedig, egyszerűen lenyűgöző. Végig festők, művészek, fotósok, kézművesek bódéi álltak, miközben a zenészek dalai járták a füleket. Hihetetlen volt.

A legnagyobb meglepetést mégis az okozta, hogy Prága egy beatles-város. Hivatalosan is fel lehet írni a meglátogatandó városok közé: 
  • Liverpool
  • London
  • New York
  • Eger
  • Prága

Nem elég, hogy a festők táblái között olyan sokszor visszaköszönt egy-egy beatle, a Lennon-fal mellett volt egy John Lennon Pub

Igazán kellemes volt a közeg, még ha kevés időt is tölthettem ott, bár... Be kell valljam, kicsit a szívemre vettem az álszentséget, ami az itt lebzselőkből áradt. A fal televolt mocskos, semmitmondó, távoli dolgokkal, és ez rendkívül bosszantó. A ráadás az volt, amikor a fal előtt egy lány gitárral egy Miley Cyrus dalt kezdett játszani. 

Oké, lehet, hogy én reagáltam túl, de annyi tiszteletet adhatott volna John emlékének, hogy az ő dalát játssza, vagy valamit, aminek értelme is van. 
Oké, nem fogom itt kifejteni a kritikámat a mai zenéről. Mindenkinek jobb lesz. 


Tehát, összefoglalva: Prága egy hihetetlenül jó beatles-város, de itt sem szabad csodára számítani. Az emberek ugyanúgy kapkodják csak a fejüket, ha azt mondják Plastic Ono Band. A hangulat ugyan adott, de ezt mindenkinek magában kell lerendeznie. Ajánlatos nem kiakadni, mint én. 

Bár a koncert miatt mindent elözönlöttek a Beatles pólók. Azokban jó volt gyönyörködni, egy ideig, de ez már a jövő zenéje. 

Miután túl voltunk a városnézésen, el is indultunk az O2 aréna irányába, hogy megnézzük, hol is lesz a Party.



Share:

2 megjegyzés:

  1. Névtelen18 június

    Mindig is el akartam menni Prágába, de ezek után, tutira nem hagyom ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is! Európa egyik legszebb fővárosa! Mindenképpen meg kell nézni egyszer!

      Törlés

BTemplates.com

Üzemeltető: Blogger.

Labels